Om Zach Braff och fetma

Inatt var jag full.

Första drömmen
Den nya världstrenden var här. Man skulle ladda upp ett YouTubeklipp endast bestående av en öppen fråga (exempelvis "vilken är din favoritfärg", "vad ska dina barn heta", "vem skulle du vilja vara för en dag" etc.) för att sedan få folks respons i form av svarsvideos, som per automatik radades upp efter den ställda frågan i samma video. I slutändan resulterade detta alltså i en video full med olika svar från hela världen. Jag var självklart tvungen att prova detta. Gjorde en tre sekunder lång video med en text som frågade världen "Which magazine is, according to you, the best?" Fick en dusch av svar, bara ögonblicket efter att jag hade postat klippet på YouTube. Mest stolt blev jag såklart när Zach Braffs svarsvideo rullade in: "The Swedish magazine Hejsan". Zach Braff hade kommenterat min video! Via webcam, dessutom! Och tydligen hade Sverige en tidning som hette Hejsan. Det var ju... innovativt.

Andra drömmen
Här börjar allting bli väldigt suddigt, men jag minns att jag helt plötsligt blev tjock. Det var hemskt. Jag som är så smal och slank. Sedan minns jag att jag hamnade i ett Tekkenspel (ni som inte vet vad Tekken är har helt klart missat något) och jag fick den äran att utmana en herre med järnhjälm och nio näsborrar. Självklart var han tvungen att påpeka det också, innan fajten började. "Jag har nio näsborrar, nu ska du dö", väste han hotfullt och jag blev om möjligt ännu mer obekväm. Tjock, livrädd, jagad av en man med järnhjälm och ett ojämnt antal näsborrar, irrade jag runt i desperation. Hopplöst instängd i ett tv-spel som inte hade någon nödutgång för livrädda. Det stod mellan att döda eller dödas.

Kommentarer
Postat av: Hannah

SJUKT att du drömde det där om youtube. Min klass gjorde en sådan site i våras. Nu är hostingen nere men annars ligger den på whydeo.com.

2011-01-10 @ 09:40:13
URL: http://kissmyshoes.blogspot.com/
Postat av: James Blund

Oj, vad otippat! Hoppas ni drar upp sidan igen då, så att jag får möjlighet att interagera med Herr Braff.

2011-01-11 @ 22:43:36
URL: http://dreamfactorysuperman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0