Om mönstring, udda munspelstekniker och att börja universitetet

Tre små rätter från den gångna natten...

Första drömmen

Mönstring. Vi var ett gäng på cirka tjugo personer, varav tre var tjejer och resten killar. Vi befann oss i en trång grotta, belägen i ett berg ute vid kusten. Det var ett konstant vattenflöde in i grottan. Vi stod inför ett mycket farligt test. Vi satt alla i varsin träkanot och testet gick ut på att vi skulle paddla oss motströms, utåt, för att inte sugas med in i grottans oändlighet. Vi alla klarade testet, men jag var den enda som valde att tacka nej till en framtid inom det militära. Jag blev kallad chicken och tjejerna skrattade åt mig. Vilken förnedring.

Andra drömmen
Pappa fick på nytt ett skivkontrakt och bestämde sig för att sadla om - till balkanmusik. Därför beslöt han att åka till Grönland för att lära sig spela munspel som en eskimå. Hur munspel och eskimåer skulle hänga ihop med balkanmusik kan jag dock inte svara för.

Tredje drömmen
Min första dag på ett universitet. Den glassiga byggnaden och den bländande solen bildade ett scenario som påminde om den soligaste av dagar i "Grand Theft Auto: Vice City". Iförd mina wayfarer stod jag på skolgården och funderade över vart jag skulle ta vägen, medan människor passerade mig i slowmotion. Jag tyckte mig hela tiden vara säker på vilken lektionssal jag skulle befinna mig i, men när det kom till kritan glömde jag bort det. Flera gånger om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0